Byl váš let leteckou společností zrušen a vy si nejste jisti, jestli máte nárok na odškodné? Pokud budou splněny dané podmínky, pak není problém požádat o kompenzaci. Záleží i na tom, s jakou časovou rezervou vám byla doručena informace o zrušení letu.
- Pokud k tomu dojde v době kratší, nežli je čtrnáct dnů, pak je let považován za zrušený.
- Zrušený let ClaimCloud.cz můžete „reklamovat“.
- Což znamená, že požádáte o kompenzaci.
Řešením může být náhradní spoj
Je také možné, že vám letecká společnost navrhne náhradní řešení. Což znamená, že cestující využije možnost náhradního spoje, který je pro něho přijatelný. V tomto případě je možné snížení kompenzace leteckou společností na padesát procent.
- Na toto řešení je možné přistoupit, pokud přílet náhradního spoje následně nepřekračuje čas příletu původního spoje
- o dvě hodiny u všech letů v délce nejvíce 1500 kilometrů.
- o tři hodiny v případě letů v rámci Evropské unie, které jsou delší nežli 1500 kilometrů. U všech ostatních platí rozmezí 1500 až 3500 kilometrů.
- o čtyři hodiny u ostatních letů.
Požádat o kompenzaci za zrušení letu můžete v případě, že se tuto informaci dozvíte ve lhůtě
- kratší nežli dva týdny před původně plánovaným časem odletu.
- od dvou týdnů do sedmi dnů před prvním plánovaným odletovým časem a zároveň vám nebylo umožněno využít náhradní let.
- Ten ale musí proběhnout nejpozději dvě hodiny před původním časem odletu.
- Zároveň se cestující musí do cílové destinace dostat maximálně do čtyř hodin po původním plánovaném čase příletu.
- Kratší sedmi dnů před plánovaným časem odletu, kdy nebyl cestujícímu nabídnut leteckou společností náhradní let nejpozději hodinu před původně plánovaným časem odletu.
- V tomto případě se musí cestující dostat do cílové destinace nejpozději dvě hodiny po původním plánovaném čase příletu.