Každý prodejce, a i výrobce ví, že se bez přepravy neobejde, a proto musí při kalkulaci s cenou s tímto faktem počítat. To znamená, že jeho oddělení, kde se cena kalkuluje jsou zavaleni stohy papíru s informacemi, kolik si kdo za přepravu počítá? Ne, tak tomu není, tedy, ne tak doslova a do písmene. Ale přibližnou představu nám to rozhodně dá.
Určitě nejsou u zavaleni stohy papírů jako kdysi, dnes jsou všechny informace dosažitelné na internetu, a pokud ne, tak se k přepravci objednávka prostě nedostane.
Proto má každý solidní přehledný web, na kterém jsou potřebné informace. Například kamionová doprava ceník shipvio má takovýto web a jistě jsou si všichni vědomi, že bez něj by to prostě nešlo. Ano, nebyl by problém zavolat, ale pokud by nebyla firma vidět, nikdo by ji neznal, a tudíž ani nevolal.
V takovém ceníku se musí obě strany bezpečně orientovat, a protože každý kdo se tím zabývá má jiné podmínky, není ostudou se otázat co vše v ceně je. Jsou tam jasně a samozřejmě náklady na palivo a amortizace. Dále zcela jistě plat řidiče, pojištění, poplatky a kdo ví co ještě. Zlé jazyky praví, že jsou v ceně i řidičovy cigarety.
To je samozřejmě asi trochu přehnané tvrzení, ale faktem je to, že by měl být přepravce schopen vysvětlit a zdůvodnit za co všechno bude zadavatel platit. Naprostou samozřejmostí je předběžná kalkulace.
Cena se může velmi různit. Jiná bude při přepravě brambor a jiná při přepravě nebezpečných látek. Na to je totiž třeba dal spousta povolení, řidič musí být speciálně vyškolen, a tomu všemu samozřejmě musí vévodit i zabezpečení nákladu. Nic se nesmí podcenit.
Všichni vědí, že cena pohonných látek se neustále zvedá a nemá smysl diskutovat proč tomu tak je. Musí se to brát jako fakt, a proto s tím také počítat. Nesmíme se pak divit, že zboží jako takové je o několik korun dražší.